26 Temmuz 2013 Cuma

Teori: Birini Tanımak ilk 5dk

Her insan farklıdır bunun aksini söyleyecek kimse yok.
Fakat bazen insanları birbirine benzetiriz ve onları sevip sevemiyeceğimize karar veririz.
Bu karar verme aşaması 3sn dede gerçekleşebilir 5yıl belkide hiç gerçekleşmeyebilir.
Bunun nedeni beynimizin insanları katogorize etmeye çalışmasıdır.

Nedir bu katogorize etmek?
Misal yeni biriyle tanıştık. Tanıştığımız kişi hem cinsimiz olsun.Adıda Ali/Aliye olsun :)
Ben hem cinsim olduğu için Ali üzerinden yazımı sürdüreceğim.
Ben Ali'yi ilk gördüğümde beynim , kaydettiği herşeyi killer gibi yığdığı bilinç altımızda , 
Ali'ye benzeyen kişileri tarar ve bulduğu suretin özelliklerin Alide de olabileceğini düşünerek ALİyi KATOGORİZE eder.
İlk aşamanın gerçekleşmesi 3-4 sn yi bulmaz.
Ardından beynimiz onu iyi bir insan  olarak katogorize etti ise diğer aşamalarda onun kötü özelliklerinin çoğunlukta olduğunun farkında olsa bile onu koruma eğilimine girecektir.
Aksi halde o ne yaparsa yapsın Alinin yaptıkları beynimize tabiri caizse batıcaktır :/

2. Aşama laf atma aşaması , ses tonlamaları , mimik ve hareketler.
İşlemin ikinci aşamasında beynimiz Kendi bilgi birikimine(tecrübelerine) göre işlem yürütmeye başlar.
Söze kimin başlaması , konuşma aşamasında Alinin ses tonlaması ve mimikleri hatta duruş tarzından bile beynimiz onu snyede binlerce katogorize aşamasından geçirir.
Benim tahminim sadece söze kimin başlamasından beynimiz 2000'i aşgın tahlil yapıyodur.
Size suana kadar 5dklık bölümü anlattım ve beynimizin nasıl bir katorize etme sistemi olduğunu anlatmaya çalıştım. Burada yazdıklarım emin olun sadece bu konunun özetinin özetidir.

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
 

0 yorum:

Yorum Gönder